Usein esitettyjä kysymyksiä

Alla on vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin. Jos et löydä hakemaasi vastausta täältä tai Asiakaspalvelu-sivulta, ota meihin yhteyttä. Vastaamme mielellämme kysymyksiisi!

Olen unohtanut salasanani

 

Tilaaminen


Alennukset


Toimitus


Tuotevalikoima 


Kasvattajille

 

Muut kysymykset

Tilaaminen

Voinko muuttaa tilaustani? 

Mikäli emme ole vielä pakanneet tilaustasi, voit aina poistaa sen ja tehdä uuden tilauksen. Kirjautumalla sivustoomme ja napsauttamalla linkkiä josta pääset omille sivuillesi voit tarkistaa onko tilauksesi jo pakattu. Jos kyseisen tilauksen tilana näkyy, että se on vastaanotettu, voit ottaa meihin yhteyttä tilauksen mitätöimiseksi/muuttamiseksi. Tämä on kätevintä tehdä sähköpostitse, mutta voit myös soittaa meille.     


Voinko tulla hakemaan tilaukseni?
Et voi noutaa tilaustasi meiltä. Se toimitetaan tilauksen yhteydessä ilmoittamaasi osoitteeseen.


Mitä maksutapoja voin käyttää?
Voit maksaa maksukortilla, verkkopankkimaksua käyttämällä, laskulla (14 päivän maksuaika) ja osamaksulla. Laskun maksu ja maksaminen osamaksulla tapahtuvat Klarna Checkout palvelujen kautta.

 

Miksi en voi valita maksutavaksi laskua?

Tähän voi olla monta syytä. Oletko antanut henkilötunnuksesi? Henkilötunnus vaaditaan, jos haluat valita maksutavaksi laskun. Voi myös olla, että sinua ei pidetä luottokelpoisena, tilaat tuotteita johonkin muuhun osoitteeseen kuin väestörekisterissä olevaan osoitteeseen, tilauksen kokonaisarvo on liian suuri, sinulla on maksamatta jokin erääntynyt lasku; sinulla on maksamattomia laskuja, joiden kokonaissumma on huomattava. 

 

Kuinka teen tilauksen?

Yksinkertaisinta on tilata tuotteita sivustomme kautta. Sivustossa asioidessasi voit kaikessa rauhassa päättää, mitä tuotteita haluat ostaa ja mitä maksu- ja toimitustapaa haluat käyttää. Jos et jostakin syystä voi tai halua tehdä tilausta Internet-sivustossamme, voit myös luonnollisesti soittaa meille. Tällöin et valitettavasti voi valita maksutavaksi laskua tai tiliä. Tähän on syynä se, että puhelintilauksiin liittyy suurempi vilpillisen toiminnan mahdollisuus. Puhelintilausten yhteydessä maksutavaksi voi valita kortin tai suoramaksun.  

 


Sivun alkuun

Alennukset

Minulla on alennuskoodi, kuinka käytän sen?
Anna alennuskoodi ostoskorissa ennen kuin siirryt kassalle. 

 

Minulla on alennuskuponki, voinko käyttää sen tehdessäni ostoksia teillä?

Monet tavarantoimittajien alennukset pätevät luonnollisesti myös meillä samaan tapaan kuin tavallisessa myymälässäkin. Alkuperäiset alennuskupongit tai lahjakortit lähetetään meille. Liitä mukaan osoitetiedot ja mielellään sähköpostiosoitteesi. Saatuamme ne hyvitämme viimeisintä tilaustasi asianmukaisella summalla. Voimme myös tallettaa summan odottamaan seuraavaa tilaustasi. Jos olet äskettäin jättänyt meille tilauksen, voit liittää muiden asiakirjojen mukaan tilausnumerosi. Voimme tällöin vähentää hyvityssumman suoraan tilauksestasi. 


Minulla on/haluaisin pistekortin, saanko pisteitä ostaessani teiltä?

Meillä voit käyttää useimpia pistekortteja. Konttorimme Ruotsissa käsittelee kaikki pistekorttikirjaukset manuaalisesti. Jos sinulla on jo jokin pistekortti, tarkista sen voimassaolo Animailissa ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa asiakaspalvelu@animail.fi. Jos korttia voi käyttää Animailissa, lähetä se konttoriimme, jotta voimme jatkaa pisteiden kirjaamista sille. Jos sinulla ei tällä hetkellä ole pistekorttia, voit ottaa asiakaspalveluumme yhteyttä pistekortin käytön aloittamiseksi. 

 

Sivun alkuun

Toimitus

Minne Animail toimittaa tilauksia?
Toimitamme kaikkialle Suomeen riippumatta siitä, asutko kaupungissa vai maalla. Joillakin harvaan asutuilla alueilla toimitamme tilauksen lähimpään luovutuspisteeseen. Ota meihin yhteyttä, jos olet epävarma asiasta.  

 

Koska saan tilaamani tuotteet?
Pyrimme siihen, että saat tilauksesi mahdollisimman nopeasti. Toimitusaikamme on 3–6 arkipäivää. Suuremmilla paikkakunnilla tuotteet voivat siis olla perillä jo 48 tunnin kuluttua tilauksesta.

Toimituksemme hoitaa Suomessa Bring Express. Näin voimme varmistaa tilattujen tuotteiden nopean ja joustavan toimituksen. Saat myös tilauksesi seurantanumeron sähköpostitse, kun lähetämme paketin matkaan. Tätä seurantanumeroa käyttämällä voit kätevästi nähdä, missä tilauksesi kulloinkin on.

 

Voitteko soittaa minulle ennen tilauksen toimitusta?
Asiakkaalle ei ole mahdollista soittaa ennen toimitusta. Saat kuitenkin arvioidun saapumisajan kätevästi sähköpostitse. Jos et voi itse olla paikalla lähetyksen saapuessa, voit jättää valtakirjan huolitsijaa varten.

 

Kuinka paljon kotiinkuljetus maksaa?
Lue mielellään lisää toimitusehdoistamme.


Olen antanut vahingossa väärän ovikoodin; miten tilaukselleni nyt käy?

On erittäin tärkeää, että tarkistat huolellisesti kaikki osoite- ja yhteystietosi ennen tilauksen lähettämistä. Tilauksesi saattaa palautua meille, jos olet antanut väärän ovikoodin. Tämä viivästyttää tilauksesi toimitusta huomattavasti.

 

Minulla on ovipuhelin tai avainlaatta, voitteko toimittaa tilaukseni perille?

Voimme toimittaa kummassakin tapauksessa. On kuitenkin tärkeää, että annat tiedot näistä tilauksen yhteydessä.

 

Voinko tilata tuotteita muuhun kuin väestörekisterissä olevaan osoitteeseeni?
Voit tilata tuotteita haluamaasi osoitteeseen, kunhan valitset maksutavaksi korttimaksun tai Bankaxess-verkkopankkimaksun. Muista antaa haluamasi toimitusosoite, kun olet siirtynyt kassalle maksamaan tilauksesi.

Jos maksutapa on lasku, et valitettavasti voi valita toimitusosoitteeksi mitään muuta osoitetta kuin väestörekisterissä näkyvän osoitteen. Tämä johtuu muun muassa mahdollisesta petosriskistä.

 

Mitä teen, jos en ole täysin tyytyväinen tilaamaani tuotteeseen?

Voit luonnollisesti tehdä asiasta reklamaation, jos et ole tyytyväinen tuotteeseen. Lisätietoja on tilaus- ja toimitusehdoissa: Reklamaatio.

 

Yksi tilaamistani tuotteista oli viallinen, mitä teen nyt?
Animail on vastuussa tuotteesta koko toimituksen ajan. Jos tuotteessa on jokin vika (se ei esimerkiksi ole ehjä), ota tuotteesta kuva niin, että viallinen kohta näkyy, ja lähetä kuva meille sähköpostitse. Tutustumme lähettämiisi tietoihin ja mikäli tilanne niin edellyttää, käsittelemme reklamaation.

Sivun alkuun

Tuotevalikoima

Mikä ruoka on paras?
Emme valitettavasti tiedä, mikä ruoka on parasta lemmikillesi, sillä eläimet reagoivat eri tavoin eri ruokiin. On kuitenkin tärkeää, että ruoan ravintoarvot ja energiapitoisuus sopivat juuri oman lemmikkisi tarpeisiin. Olemme koonneet kaikki valikoimaamme sisältyvät tuotemerkit yhteen paikkaan. Löydät ne näytön yläosasta kohdasta Tuotemerkit. Voit myös siirtyä suoraan eläinkohtaisiin valikkoihin, joista erilaisia hakuehtoja käyttämällä löydät sekä omiin että lemmikkisi tarpeisiin sopivat tuotteet.

 

Mitä teen jos haluan vaihtaa lemmikkini ruoan toiseen?
Ruokaa ei kannata vaihtaa toiseen, jos tällä hetkellä käyttämäsi ruoka toimii hyvin ja se sisältää kaikki lemmikkisi tarvitsemat ravinteet ja oikean määrän energiaa. Ruoan vaihtaminen toiseen aiheuttaa lemmikille usein ongelmia, esimerkiksi ruoansulatusvaivat ovat hyvin yleisiä. Myös lemmikin turkin kunto saattaa kärsiä ruoan vaihtamisesta. Jos kuitenkin haluat vaihtaa ruoan toiseen, uuteen ruokaan siirtyminen kannattaa useimmin tehdä hitaasti ja varovaisesti sekoittamalla uutta ruokaa vanhan ruoan sekaan ja kasvattamalla hiljalleen uuden ruoan osuutta. Kannattaa ottaa yhteyttä uuden ruoan valmistajaan tai asiakaspalveluumme, jos haluat vaihtaa lemmikin ruoan toiseen.

 

Kuinka kauan ruoka säilyy?
Meidän mielestämme on tärkeää, että ruoka säilyy hyvänä riittävän kauan siitä hetkestä lukien, kun saat sen. Takaamme tämän vuoksi, että ruoka säilyy hyvänä vähintään kolme kuukautta. Saat muussa tapauksessa rahasi takaisin. Tuotteen säilyvyysaika on normaalisti huomattavasti pidempi, sillä tuotteidemme varastointiaika on lyhyt ja saamme usein toimituksia tavarantoimittajiltamme. Meille toimitettujen säkkien säilyvyysaika voi kuitenkin joskus vaihdella, jos tavaratoimittajilla on ollut vaikeuksia varastonhallinnassa. Pyrimme varmistamaan sen, että tuotteiden säilyvyysaika olisi aina mahdollisimman pitkä. Varastossamme on hämärä valaistus eikä sinne pääse auringonvaloa, varastotilan suhteellinen kosteus on hyvin alhainen ja lämpötila on tasaisen viileä.

Säilytä ruoka aina viileässä, kuivassa ja pimeässä. Avattu säkki kannattaa käyttää korkeintaan kolmen kuukauden kuluessa. Suosittelemme kahden kuukauden käyttöaikaa. Lyhyt säilytysaika auttaa takaamaan, että tuotteen ravintoarvot (kuten vitamiinipitoisuudet) eivät kärsi. Älä päästä ruokaa kosketuksiin hapen kanssa. Tämä onnistuu esimerkiksi käyttämällä kahta ruoan säilytysastiaa. Ota suuremmasta säilytysastiasta ruokaa pienempään säilytysastiaan vain kerran viikossa ja käytä pienempää säilytysastiaa päivittäin, kun lisäät koiran- tai kissanruokakuppiin ruokaa. 

 

Onko teillä maistiaisia?

Meillä ei valitettavasti ole makunäytteitä/maistiaisia tuotteista. Maistiaisia kannattaa kysellä tuotteiden tavarantoimittajilta. Valikoimistamme löytyy useimmista ruoista pieniä pakkauskokoja, joita voit tilata ja testata.

 

Onko teillä mitta-astioita? 

Mitta-astioita ei ole tällä hetkellä myynnissä. 

 

Onko teillä tuoreruokia?
Meillä ei ole valitettavasti tällä hetkellä myynnissä tuoreita tai pakastettuja ruokia. Syynä ovat tuore- ja pakasteruokien korkeat kuljetuskustannukset sekä se, että tuotteiden sulamista tai pilaantumista olisi vaikea estää kuljetuksen aikana.

 

Voinko antaa lemmikilleni erikoisruokavalioon kuuluvaa ruokaa? 
Animail myy kaikkia erityisruokavalioihin kuuluvia ruokia, myös sellaisia, joita eläinklinikat myyvät. Näitä ruokia tulee antaa lemmikille vain eläinlääkärin kehotuksesta ja ohjeen mukaisesti, sillä ne on tarkoitettu käytettäväksi osana lemmikin hoitoa.


Toivon, että ottaisitte valikoimaanne erään tuotteen. Onko se mahdollista?
Etsimme jatkuvasti uusia tuotteita valikoimaamme ja tuotevalikoimamme kasvaa koko ajan. Jos haluat ehdottaa jonkin tietyn tuotteen lisäämistä valikoimaamme, lähetä meille sähköpostia tai kerro siitä meille Facebookissa osoitteessa Facebook.com/Animail.fi Vaikka tuotteen lisääminen valikoimaan ei ehkä olisi mahdollista lähitulevaisuudessa, voimme kirjata muistiin kiinnostuksesi kyseistä tuotetta kohtaan ja palata asiaan myöhemmin.

 

Sivun alkuun

Kasvattajille

Mitä alennuksia tarjoatte kasvattajille?

Animail tarjoaa tuotteiden valmistajien antamia alennuksia. Alennusten saannin edellytyksenä on, että olet liittynyt asianmukaisen tavaramerkin kasvattajaklubiin. Eräs tärkeimmistä edellytyksistä on rekisteröity kasvattajanimi. Animailin asiakaspalvelu auttaa sinua mielellään kaikissa yksityiskohdissa. Voit myös soittaa suoraan asianmukaisen merkin asiakaspalveluun. Kasvattaja-alennuksista kertovassa kohdassa on lisätietoja alennuksia tarjoavista merkeistä sekä siitä, millaisia alennuksia on tarjolla. 

 

Kuinka teen kun haluan rekisteröidä, että olen kasvattaja? 
Jos haluat rekisteröityä Animailiin kasvattajana, sinun tarvitsee vain postittaa, faksata tai lähettää sähköpostitse meille kopio kasvattajanimitodistuksestasi sekä liittää mukaan asianmukaisten tuotemerkkien kasvattajakerhojen jäsenkorttien kopiot ja valtakirja. Lisätietoja asiasta on kasvattajille tarkoitetuissa tiedoissa.

 

En näe minulle kuuluvia alennuksia sivullani, mistä se johtuu?
Alennusten näkemisen edellytyksenä on, että olet rekisteröitynyt Animail.fi-sivustossa kasvattajana. Jos et ole vielä tehnyt sitä, voit lukea lisätietoja kasvattajista kertovasta kohdasta. Kasvattajat ovat oma asiakasryhmänsä ja heitä varten Animaililla on omat hinnat. Kun olet rekisteröitynyt, voit nähdä alennetut hinnat suoraan kotisivulla. Jos et näe alennettuja hintoja, ota yhteyttä asiakaspalveluun.

Teknisten ongelmien vuoksi joitakin alennuksia ei ole ollut mahdollista näyttää sivustossa. Esimerkiksi pistekorttiin liittyviä tietoja ei vielä näy sivustossa. Asiakaspalvelu päivittää pistekortteja manuaalisesti jälkikäteen.

 

 

Sivun alkuun

 

Muut kysymykset

Onko Animaililta tilaaminen ympäristöystävällinen teko?
Animail käyttää tilattujen tuotteiden kuljetukseen Bring Express-kuljetusyhtiötä, joka toimittaa monia lähetyksiä samanaikaisesti. Tämän ansiosta päivittäisten kuljetusten määrä vähenee, emmekä käytä jotakin tiettyä autoa kuljettamaan perille vain tilaamaasi ruokaa. Samalla sinulta säästyy ruoan ostomatka.

Tuotteidemme toimituksessa käytetyn kartongin aaltopaperi voidaan kierrättää viisi kertaa. Tämän jälkeen se soveltuu vielä energiakäyttöön. 

 

Voitteko sponsoroida tapahtumaamme?
Toiminta eläinten hyväksi on lähellä sydäntämme. On hienoa, että tähän toimintaan osallistuu organisaatioita, yhdistyksiä ja kerhoja, jotka järjestävät näyttelyitä, kilpailuja jne. Emme voi valitettavasti sponsoroida kaikkia, ja tämän vuoksi noudatamme eri aikoina erilaisia yleisiä suuntaviivoja. Jos sinulla on kysyttävää sponsoroinnista, ota yhteyttä asiakaspalveluumme!

 

Voitteko sponsoroida lemmikkiäni?
Meistä on hienoa, että olet aktiivinen lemmikin omistaja. Emme kuitenkaan valitettavasti sponsoroi yksittäisiä eläimiä.

 

Saanko alennusta jos tilaan kokonaisen lavan ruokaa kerralla?
Animail ei tarjoa mitään muita alennuksia kuin ne, jotka näkyvät kotisivullamme.